Overleg week 2.
Een gesprek met medestudenten.


Concept fotografie

Als uitgangspunt heb ik gekozen voor de Japanse prentkunst. Ik wil gebruik maken van Japanse outfits en attributen om de invloed in het hedendaagse leven te laten zien. Hierbij wil ik vooral de kleuren en texturen naar voren laten komen.

Wat is je concept?

Al sinds een aantal jaren is de cosplay in Nederland bekender geworden. Wat is cosplay? Cosplay komt oorspronkelijk uit Japan en bestaat uit het verkleden in kostuums afkomstig van plaatjes, tekenfilm series etc. Denk hierbij ook aan de Japanse kimono.

Wat wil je laten zien met je magazine?

Cosplay is echt prachtig om te zien, omdat alles wat diegene draagt helemaal zelf is gemaakt. Het is een erg creatief en kunstzinnig proces.

Wat bedoel je precies met kunstzinnig?

Kunstzinnig kan je op vele manieren zien. Wat ik vooral bedoel is dat men hun eigen creativiteit erin los laat en hierbij hun eigen ideeën in het uiteindelijke ontwerp plaatsen. Hierdoor is het altijd uniek.

Wat wil je laten zien met de foto’s die geproduceerd gaan worden in de fotografie lessen?

Ik wil graag laten zien dat de cultuur van Japan en de Japanse prentkunst terug te zien is in de hedendaagse samenleving. Dit wil ik doen met behulp van Japanse outfits en andere attributen. Ik wil graag dat de kleuren en texturen in het middelpunt staan.

Hoe ga je de foto’s verwerken? Of wat ga je ermee doen?

Daar ben ik nog niet helemaal over uit. De kleuren en de texturen moeten vooral in de belangstelling komen.



Inspiratie foto's

Comments (0)